*آسیب های اجتماعی*

جشنواره فرهنگی هنری فردا

*آسیب های اجتماعی*

جشنواره فرهنگی هنری فردا

*آسیب های اجتماعی*

حق الناس همیشه پول نیست

گاهی دل است

دلی که باید بدست می آوردیم

و نیاوردیم

دلےرا که شکستیم

و رهاکردیم

دلهای غمگینی که

بی تفاوت از کنارشان گذشتیم

خدا از هرچه بگذرد ازحق الناس نمی گذرد

این وبلاگ در راستای جشنواره فرهنگی و هنری فردا توسط مهنا فاتحی دانش آموز پایه دوازدهم ادبیات و علوم انسانی دبیرستان نمونه دولتی صادق وزیری استان کردستان شهرستان سنندج نوشته شده.
با آرزوی سلامتی برای همه...

نویسندگان

گفته های مریدت دختری 14 ساله:

"من دائما احساس بدی داشتم. همیشه یا خیلی زیاد گریه می کردم یا حالت گریه داشتم. آن روزها زمان های پر درد و  تلخ برایم و در ذهنم به جا گذاشت. خواهر بزرگترم به نظرم بهتر از من توانست با این قضیه،طلاق، کنار بیاید. خواهر کوچکترم تا سال پیش اصلا نتوانست با این شرایط کنار بیاید یعنی تا زمانی که دل درد های شدید و مداوش شروع شد."

حرف های جیمی ۱۰ ساله:

"هر وقتی که مادرم میومد من با خودش ببره پدر و مادرم شروع می کردند به جر و بحث های شدید تا حدی که یادشون می رفت از هم  خداحافظی کنیم و بعدش هر کسی  با ناراحت به راه خودش می رفت. "

ظنر تریسی ۱۶ ساله در مورد جنگ و دعوای ژدر و مادرش:

"اما چیزی که از خود جدایی پدر و مادرم بدتره و هنوز ادامه داره اینه که اونها با هم حرف نمی زنند و اگه هم بزنند صحبت هاشون چیزی شبیه جیغ کشیدن و داد و بیداده. من فکر می کردم با طلاق پدر و مادرم همه چیز تموم میشه و هر کسی میره دنبال زندگی خودش اما اینجوری نشد و فکر می کنم این جنگ و دعوا  هیچ وقت تمومی نداره."

ایده جالب هیتر 11 ساله:

  "این فکر خوبیه که یک خونه مخصوص با شکل خاصی واسه خانواده هایی که از هم جدا شدن ساخته بشه. شکل ساختمان این جوری باشه که دو تا خانه بهم چسبیده باشند ، یعنی ساید بای ساید، و وسطش مکانی باشه که بچه ها بتونند توش زندگی کنند. وقتی که پدر و مادرها می خواهند با هم دعوا کنند هر کسی می تونه بره تو خونه خودش و از اون یکی جدا باشه تا به  چیزهای مختلف جدا از  اون یکی فکر کنه. اون وقت می تونند بفهمند که چقدر رفتارشون بی معنی و بیخودی بوده. "

  • مهنا فاتحی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی