*آسیب های اجتماعی*

جشنواره فرهنگی هنری فردا

*آسیب های اجتماعی*

جشنواره فرهنگی هنری فردا

*آسیب های اجتماعی*

حق الناس همیشه پول نیست

گاهی دل است

دلی که باید بدست می آوردیم

و نیاوردیم

دلےرا که شکستیم

و رهاکردیم

دلهای غمگینی که

بی تفاوت از کنارشان گذشتیم

خدا از هرچه بگذرد ازحق الناس نمی گذرد

این وبلاگ در راستای جشنواره فرهنگی و هنری فردا توسط مهنا فاتحی دانش آموز پایه دوازدهم ادبیات و علوم انسانی دبیرستان نمونه دولتی صادق وزیری استان کردستان شهرستان سنندج نوشته شده.
با آرزوی سلامتی برای همه...

نویسندگان

۲ مطلب در مهر ۱۴۰۰ ثبت شده است

فرد معتاد کسی است که اساسا یا از خود و یا از محیط خود و یا هر دو احساس ناخشنودی، نارضایتی و ناراحتی دارد و در چنین حالت نامطلوبی ناگزیر از مصاحبت و موانست با افرادی است که برخلاف او دنیا را محل مناسبی برای زیستن یافته‌اند و باوجود مسایل و مشکلات آن به‌گونه‌ای خود را با شرایط زندگی وفق داده‌اند. معتادان در توهمات خود یک دنیای نسبتا رضایت‌بخش برای خویش متصورند که نه تنها مبتنی بر هیچ‌گونه تغییری در خود و یا در محیط نیست بلکه دنیای خیالی آنان تنها بر اساس حضور مواد در بدنشان و نیاز به آن و رفع آن نیاز استوار است و اغلب آنان از احساس ناامنی، احساس بی‌کفایتی، احساس تنهایی، نفرت، نوسان‌های افسردگی، اضطراب شدید و به‌ویژه کشش‌ها و تعارضات درون فردی به‌گونه‌ای رنج می‌برند....
به هر حال اعتیاد یک پدیده مخرب اجتماعی است زیرا آثار نامطلوب و عواقب وخیم آن تنها دامن‌گیر شخص معتاد نمی‌شود بلکه همه افرادی را که به‌گونه‌ای با معتادان وابستگی و ارتباط نزدیک دارند فرا می‌گیرد به‌خصوص که فرد معتاد مسوول اداره یک خانواده نیز باشد.

  • مهنا فاتحی

جوونی شیرین ترین و زیبا ترین دوران زندگی هر آدمیه. خواه نا خواه میگذره و این حسرتشه که به دل میمونه. پس جوون به خودت بیا. اعتیاد چیزی نیست که جوونیتو فداش کنی... تا دیر نشده به خودت بیا

***************************

اعتیاد آتشی است که وقتی به دامن زندگی بیفتد تر و خشک آن را با هم میسوزاند. رحم ندارد و فقط به آتش کشیدن و مرگ میداند چیست. حیف نیست که با دستان خود این آتش را بر زندگیمان بیندازیم؟

 

***************************

اعتیاد سرآغاز همراهی و هم قدم شدن با مرگ است. هر چه مسیر بیشتری را با او طی کنی بیشتر تو را به کام خود خواهد کشید. پس تا دیرتر نشده زنجیره ی این سفر را قطع کن و همراهی با مرگ را به پایان برسان.

***************************

تفاوت می توانم و نمی توانم تنها یک حرف است. ن.... می توانم. کافی است این ن اضافه کنار بگذاری و به خود بگویی که می توانی. می توانی اعتیاد را کنار گذاشته و تولدی دوباره به خود هدیه کنی.

***************************

ترک اعتیاد ترک بدبختی ها است. ترک زندگی با زلت و پوچی و سلامی دوباره به زندگی با عزت و افتخار.

  • مهنا فاتحی